Preparations · Written in Holland

♥ HOST FAMILY ♥

De Nederlandse tekst staat zoals altijd onderaan ☺ 

Hello everyone!

Last week I finally received the call every exchange student is waiting for, EF found a host family for me! I already knew that EF knew a family for me but the paperwork had to be finished first before they could give me some information. They can’t give it earlier because they don’t want to disappoint the students when a school doesn’t accept them. A lot of people asked me if I already knew where I’m going to spend my exchange year and I’m so happy that I can finally answer this question with ”Yes, I’m going to spend my year in Iowa!”
Iowa is the red marked 2878d874a745d11d68117c19729912ccstate on the map ->

As you can see it’s almost in the middle of America. I’m going to Alton, a small village in the west of Iowa. Alton has a population of +- 1300 people. Fun fact: a lot of people have a Dutch surname because Alton is an old Dutch colony.

The weather in Alton can is very variously, one day it might be 19 degrees Celcius and a few days later it can be freezing. My host mom told me that there is a lot of snow in the winter, a few weeks ago they had 8 inches of snow (=20 centimeters).

I’ll attend  MOC-Floyd Valley High School in Orange City, a city 3 miles away from Alton. Orange City is named after William of Orange and has a lot of Dutch elements. As an example, many buildings are faced with a typical old Dutch architectural front and there is a Tulip Festival every year in May. Ofcourse I’ll write more about this during the exchange year. MOC-Floyd Valley High School has around 400 students, right now I’m attending a school with 1100 students so that’s a huge difference. The schools offers a lot of courses and sports. I’ll be the only exchange student at the school (so far), which makes me even more excited! The school their mascot is a Dutchmen or Lady Dutch, I guess they really like the Netherlands. They even have a windmill beside the school!

Anyways, thank you for reading this. Next time I’ll be writing an article about a package I recently received from EF, you can follow my blog if you want to. You can subsribe with your email adress underneath this post (phone/tablet) or beside this post (computer).

Lots of love,

Lisanne.

I’m travelling with Education First, also known as EF.  Ask me anything about this company and I’ll (try to) answer your questions. You can also order a free brochure here.


Hey allemaal,

Vorige week heb ik eindelijk extra informatie gekregen over mijn host family, na 7 maanden wachten! Ik wist al eerder dat EF ermee bezig was, alleen het papierwerk was nog niet rond en tot die tijd kan EF nog niks vertellen om teleurstellingen te voorkomen, het wil nog wel eens voorkomen dat een student niet wordt toegelaten op de High School die EF in beeld had. Heel veel mensen vroegen mij de laatste tijd of ik al wist waar ik heen zou gaan, ik ben zo blij dat ik nu eindelijk kan antwoorden met ”Ja, ik ga naar Iowa!”

Iowa is de rood gemarkeerde staat op het plaatje bovenaan dit bericht (tussen de Engelse tekst). Zoals je kan zien ligt het bijna in het midden van Amerika, ik zal zelf in Alton gaan wonen, een klein dorp in het westen van Iowa. Alton heeft ongeveer 1300 inwoners. Heel veel mensen hebben een Nederlandse achternaam omdat het vroeger een Nederlandse kolonie was.

Het weer is ontzettend afwisselend, van de week was het er 19 graden maar het gaat ook weer vriezen deze week. Mijn host mom vertelde me dat ze een paar weken geleden nog 20 centimeter sneeuw hadden.

orangecitywindmillpark2

Windmill Park, Orange City, Iowa.

Ik ga naar MOC-Floyd Valley High School in Orange City, dat is 5 kilometer van Alton. Orange City is vernoemd naar Willem van Oranje en het stadje is erg ”Nederlands” (Op zijn Amerikaans dan ;)). De huizen hebben een Nederlandse architectuur en ieder jaar is er een Tulpen Festival. Daar komt sowieso een blogpost over als ik daadwerkelijk in Amerika ben! MOC-Floyd Valley High School heeft ongeveer 400 leerlingen, momenteel zit ik op een school met 1100 leerlingen dus dat is nog wel een verschil. Ze bieden wel heel veel vakken waar je uit kan kiezen en ze hebben ook veel naschoolse activiteiten (vooral sporten). Mij is verteld dat ik waarschijnlijk de enige exchange student op die school zal zijn, dus ik krijg wel de echte High School ervaring. Ik denk wel dat ze er erg veel van Nederland houden, als mascotte heeft de school ”Dutchmen” of ”Lady Dutch”. Er staat zelfs een molen naast de school!

Heel erg bedankt voor het lezen, de volgende keer zal ik een bericht schrijven over een pakketje wat ik kortgeleden van EF heb ontvangen. Ik zou het heel erg leuk vinden als je mijn blog zou volgen, dat kan door je emailadres op te geven onder dit bericht (indien mobiel/tablet) of aan de rechterkant (computer).

Veel liefs,

Lisanne.

Ik reis met Education First, deze organisatie staat ook wel bekend als EF. Als je vragen hebt over EF kan je deze altijd aan mij stellen, dan zal ik ze proberen te beantwoorden. Klik hier als je een brochure wilt bestellen.

Leave a Reply

