Written in Holland

♥ ONE WEEK LEFT + AMERICAN CONSULATE ♥

De nederlandse tekst staat onderaan!

Hello everyone,
It has been weeks since I wrote something but I'm back! Next week, on Wednesday 26th of July, I'll be flying to the USA! That's exactly one week from now, I'm so excited! First I will fly to Madrid and from there I will fly to John F. Kennedy Airport in New York, where I will be attending welcome days for 3 days and on the 29th of July I will fly to my hostfamily in Iowa.

To be allowed to get into the USA as an exchange student, you need a J-1 visa. The exchange organization where you signed up, in my case EF, first requests a sevis fee form and after that they will send you all the papers you need to apply for the visa. I got my application papers in May, I had to fill in a lot of forms and then I made an appointment at to consulate in Amsterdam. My appointment was on the 5th of July, at 11 am. I entered the consulate a quarter before 11 and a quarter after 11 I was standing outside again. At the consulate they made some fingerprints and they asked me some questions about what I'm going to do in America. A few days later my visa arrived! I also had to get an extra vaccine because the law in Iowa about vaccines at school changed, I got that vaccine today so now I am ready to go!

Next week I will be back with a new post and I'm going to tell you everything about the welcome days!

See ya!
Lisanne

– written on the 19th of July
—-

Hoi allemaal,

Het is alweer even geleden sinds mijn laatste blog, maar ik ben er weer! Volgende week, woensdag 26 juli, vlieg ik dan eindelijk naar Amerika. Dat is precies over een week en ik heb er ontzettend veel zin in! Ik vlieg eerst naar Madrid en vanaf daar heb ik een rechtstreekse vlucht naar John F. Kennedy in New York. In New York zal ik eerst 3 dagen verblijven voor welcome days, op 29 juli vlieg ik door naar mijn host family in Iowa!

Als je als uitwisselingsstudent een jaar Amerika in wilt, heb je een J-1 visa nodig. De organisatie die alles voor je regelt vraagt eerst een sevis fee formulier aan, daarna sturen ze al het papierwerk naar je op en kan je beginnen met het aanvragen van je visum. Ik kreeg al deze papieren in Mei al, maar ik had 5 juli pas mijn afspraak bij het consulaat in Amsterdam. Mijn afspraak was om 11 uur, ik ging 10:45 naar binnen en om 11:15 stond ik weer buiten. Bij sommige mensen duurde het veel langer dus ik was wel blij dat ik zo snel klaar was. In het consulaat stellen ze een aantal vragen en maken ze vingerafdrukken. Een paar dagen later ontving ik mijn visum via de post. Ik dacht helemaal klaar te zijn voor vertrek, maar toen kreeg ik van EF nog een bericht dat er toch nog een extra vaccinatie nodig was omdat de wet in Iowa veranderd was. Die vaccinatie heb ik vandaag gehaald en nu ben ik helemaal klaar om te gaan!

Volgende week ben ik terug met een nieuw bericht waarin ik alles vertel over de welcome days en afscheid nemen!

Tot dan!
Lisanne

– geschreven op 19 juli

Leave a Reply

