Written in the USA

♥ FIRST WEEK ♥

Nederlandse tekst staat onder de Engelse tekst! 🙂

Hii everyone,

I've been in Iowa for (more than) a week now and so far I'm loving it! I arrived in Iowa on Saturday the 29th at 11PM, very late so I didn't really see anything of Iowa that day. I slept till 10AM the next day and since I was still tired we didn't do a lot that day. Some of the family came over for lunch (or dinner, that's what they call it here) and after that Marty (my hostdad) drove me around Alton and Orange City to show me where everything was. On Monday Paula (hostmom) and I went to Orange city for some shopping and in the evening we went to some friends of her where we made s'mores (my first s'mores, and yes I love them!). On Wednesday Paula took me to someone of her church at a farm and there I drove a 4-wheeler and when we came back I went to the pool. The pool is right across the street and since it was very hot outside I couldn't resist it haha. Thursday we went to the birthday gathering of someone of my host parents their family, it was in a nearby city on a campground. We barbecued there. On Friday we went to Orange City again, we walked through the park (with Dutch windmills in it!) with some drinks. I think it's really funny to see how they have so much Dutch things here. When we walked into a store there were all kinds of Dutch food, even things they call Dutch but which I have never seen before. On Saturday I went to the mall in Sioux City with Jamilyn (the daughter of my host parents) and her sons. I bought some sport clothes and an English book. Paula also took me to Walmart with one of her friends for some groceries shopping that day. Today (Sunday) we went to the church in the morning and in the afternoon we went fishing in Paullina (another place around here). I caught one fish in 3 hours, I'm so so proud of myself haha.

I probably forgot half of the things I did here, that's because I did so many things. I really like it here and the people are so nice to me, they all want to meet me and then they want me to pronounce their Dutch last names which is kind of funny to do. I've met so many people that I forget most of the names already, but I'm sure they will understand that.

Tomorrow (Monday 7th of August) I'm finally going to my high school to choose my classes and pick a sport. I'm thinking I want to play volleyball but I'm not 100% sure yet, you will read it in my next blogpost. See yaaa

Love,
Lisanne.

ps. there are more pictures underneath this post


 

Heyy allemaal,

Ik ben nu voor (langer dan) een week in Iowa en ik vind het superleuk! Zaterdag 29 juli om 23:00 kwam ik hier aan, omdat het al zo laat was heb ik zaterdag dus niet zo veel gezien van Iowa. Zondag heb ik geprobeerd uit te slapen, ik sliep tot 10 uur en was toen nogsteeds best wel moe dus we hebben niet superveel gedaan. Er kwam wat familie van mijn hostparents langs voor lunch en daarna liet Marty (hostdad) me Alton en Orange City zien. Maandag ging ik met Paula (hostmom) naar Orange City om wat boodschappen te doen en 's avonds gingen we naar vrienden van haar waar we s'mores gingen maken (biscuit met gesmolte marshmallow en chocolade), die waren trouwens erg lekker! Woensdag ging ik met Paula naar iemand van haar kerk, diegene woont op een boerderij en daar ging ik quad rijden tussen de maisvelden. Ze hebben hier trouwens extreem veel mais, heb nog nooit zoveel gezien in mijn leven denk. Toen ik terugkwam ging ik naar het zwembad omdat het erg warm was. Het zwembad is aan de andere kant van de straat dus, lekker dichtbij dus. Donderdag ging ik met Paula naar een soort van verjaardagsfeest van iemand uit haar familie, dit was op een campingplaats en daar gingen we barbecueen. Vrijdag gingen we weer naar Orange City, we hebben door het park met Nederlandse molens erin gelopen, genietend van wat te drinken want het was nogsteeds warm.. Het is best grappig hoeveel Nederlandse dingen ze hier wel niet hebben. Toen we na het wandelen de slagerij inliepen was er een hele wand vol met Nederlands eten, er stonden ook Nederlandse dingen die ik zelf nog nooit gezien had of van af wist maar ik denk dat dat allemaal een beetje ouderwetse spullen waren. Zaterdag ben ik naar een echt Amerikaans winkelcentrum geweest met Jamilyn (de dochter van mijn gastgezin) en haar 2 zonen. Ik heb hier wat sportkleren gekocht en nog een boek. 'S middags ben ik nog met Paula en een vriendin van haar naar de Walmart geweest. Vandaag (zondag) ben ik naar de kerk geweest en 's middags ging ik vissen in Paullina (een plaats hier). In 3 uur tijd heb ik wel 1 vis gevangen, ik ben echt trots hahah.

Waarschijnlijk ben ik nog superveel dingen die ik gedaan heb vergeten, want ik heb al zoveel dingen gedaan. Het is hier erg leuk en iedereen is zo vriendelijk, iedereen wilt me ontmoeten en als ik ze dan ontmoet willen ze dat ik hun achternaam uitspreek (veel mensen hier hebben een Nederlandse achternaam).

Morgen ga ik dan eindelijk naar mijn high school om mijn vakken en een sport uit te kiezen. Ik zit er zelf aan te denken om volleyball te spelen maar ik weet het nog niet helemaal zeker, jullie krijgen het in mijn volgende post wel te lezen. See you!

Liefs,

Lisanne.

Leave a Reply

