Written in the USA

♥ 3RD WEEK AT HOSTFAM ♥

Nederlandse tekst = onderaan :))

Hey yall,

I’ve been living in Iowa for 3 weeks now! I’ve already seen a lot of things but I still experience new things every week! As I wrote in my last blogpost, I spent last Monday and Tuesday at my IEC (international exchange coördinator) her house. Tuesday evening Neus (Spanish sister) and I went back to Alton.

Wednesday we went to our high school because Neus had to sign up for her classes. Before we went to the school we went to the store to buy school supplies, we got a whole list with stuff we needed and we think we got it all now but we’re not 100% sure haha. After the small shopping session we want the Pizzaranch to have lunch (or dinner, that’s what they’d call it here). I had never seen anything like Pizzaranch before. It’s just a buffet but only with pizzas and they even have dessert pizzas! I didn’t try the dessertpizza yet but I’m sure I get to try it this year.. On Thursday we went to Rock Valley to see if we could find any school clothes but sadly we didn’t really find anything. In the evening I ordered some clothes online because I concluded that I didn’t bring enough clothes and that I would need some sweatshirts in case the winter suddenly starts. Friday we didn’t do much, but in the afternoon we went to the (s)mall in Sioux Center. We had to go to the bakery to buy some hamburger buns and in the bakery they had so much Dutch food! Of course I couldn’t resist it and did I buy some of it. I bought some Dutch chocolate, my favorite tea (Pickwick Autumn) and a pack to make Dutch pancakes! I’m probably going to make them the upcoming week but I’m not sure about that yet. Saturday evening we went to the figure 8 car races in Primghar where Neus and I bought some American food, we watched cars and we tried to figure out how the competition works. I thought that they had to hit each other but I was totally wrong, they where not even allowed to hit each other whoops. Before the races started there where a lot of announcements (especially birthday announcements) but they also announced that me and Neus where at the races as foreign exchange students.

Today, Sunday, we went to the church this morning. There was a special breakfast gathering so we also had breakfast at the church, even though the food they had was more dessert food. After church we went back to the house and we all just relaxed because we were tired due to the fact that we came home late on Saturday and woke up early today. And that’s also the moment that I decided that it would be a perfect moment to write a new blogpost!

Tomorrow (Monday) we are probably going to Walmart to get a fishing license for Neus and after that we are going to have Chinese food and watch the eclipse! We are not sure if we can see it because of the weather but we’ll found out. School starts Wednesday and I’m super excited but also a little bit nervous. Ohter exchangestudents told me that their first day was kind of awkward so I’m curious what my first day will be like, at least I know some girls from the volleyball practice. Next blogpost I will tell you more about all of this and of course what my first day of school was like!

Love,

Lisanne.

ps. if you have any questions leave them in the comments or send a message!

Hey allemaal,

Ik ben alweer 3 weken in Iowa! Ik heb in die 3 weken al veel dingen gezien maar ik zie nog steeds nieuwe dingen iedere week. Zoals ik al schreef in mijn laatste blogbericht was ik afgelopen maandag en dinsdag bij mijn IEC (International Exchange Coördinator) thuis. Dinsdagavond zijn Neus (mn spaanse gastzus) en ik weer naar Alton gegaan.

Woensdag zijn we naar onze high school gegaan omdat Neus haar klassen nog moest uitkiezen. Voordat we naar school gingen hebben we eerst nog schoolspullen gekocht, we hadden een hele lijst gekregen met spullen die we nodig hebben en we denken alles te hebben maar we weten het niet 100% zeker haha. Nadat we dit gekocht hebben zijn we naar Pizzaranch gegaan voor lunch (wat ze hier ook wel dinner noemen, verwarrend.) Ik had zelf nog nooit iets zoals Pizzaranch gezien. Het is gewoon een buffet maar dan met pizza’s, ze hebben zelfs pizza’s als toetje. De pizza die ze als toetje hadden heb ik nog niet geprobeerd maar ik wil het zeker een keer proberen. Donderdag gingen we naar Rock Valley om te kijken voor kleren maar ze hadden niet echt iets leuks. ‘s Avonds heb ik toen maar online kleren besteld omdat ik toch concludeerde dat ik niet genoeg kleren mee had, ik heb toen ook meteen sweaters besteld voor het geval het ineens koud wordt. Vrijdag deden we niet zo veel, ‘s middags gingen we naar een klein winkelcentrum in Sioux Center. We moesten naar de bakker om wat hamburger broodjes te kopen en in de bakkerij hadden ze zoveel Nederlands eten! Ik kon het natuurlijk niet weerstaan om iets te kopen, dus kocht ik Droste chocolade, mijn favoriete thee (Pickwick Herfst) en Nederlandse pannenkoekbeslag mix. Ik denk dat ik de pannenkoeken ergens deze week ga maken maar dat weet ik nog niet zeker. Zaterdagavond zijn we naar de ”figure 8 car races” geweest in Primghar. (Kort samengevat: Auto’s die een 8 figuur racen..) Neus en ik kochten wat Amerikaans eten -hotdogs, popcorn-, we keken naar de auto’s en we deden een goede poging tot begrijpen wat precies de bedoeling was. Ik dacht eerst dat het de bedoeling was dat ze elkaar moesten raken, maar schijnbaar is dat niet eens toegestaan, oops. Voordat de wedstrijden begonnen waren er nog aankondigingen, vooral verjaardagsaankondigen maar er werd ook aangekondigd dat Neus en ik er waren helemaal vanuit Europa als exchange students!

Vandaag, Zondag, zijn we naar de kerk geweest. Er was een ontbijt bijeenkomst, het eten was meer dessert eten maar het was wel lekker! Na de kerk hebben we niet zo veel meer gedaan omdat we moe waren, we waren zaterdagavond laat terug en moesten vroeg op. Het leek mij een goed moment om mijn blogpost te schrijven.

Morgen (voor jullie al vandaag, maandag 21 aug) gaan we naar de Walmart om een vislicensie voor Neus te halen, daarna gaan we Chinees eten opeten en daarna gaan we de zonsverduistering bekijken! We hopen natuurlijk dat het weer een beetje meezit, als het goed is kunnen we dan een 90% verduistering zien! De school begint woesndag en ik heb er superveel zin in maar ben ook een beetje nerveus. Ik heb van andere uitwisselingsstudenten gehoord dat de eerste dag heel ongemakkelijk is, gelukkig ken ik wel al wat meiden van de volleybal trainingen. Natuurlijk vertel ik de volgende keer meer over dit alles en laat ik natuurlijk weten hoe de eerste dag gaat!

Liefs,

Lisanne.

PS. Als je een vraag hebt, laat hem vooral achter in de reacties of stuur me een berichtje!

Leave a Reply

